Dag 10

Något jag saknar?

Det finns mycket jag saknar. Det finns platser jag saknar, saker jag saknar, människor jag saknar. Men jag täkte berätta om en sak jag saknar, men som jag inte kommer behöva sakna särskillt länga till!

att bada:

haha, kul det lät. Då menar jag inte att bada i badkaret utan jag menar att bada i havet, sjöar, eller whatever man kan hitta på! Jag har alltid varit väldigt trygg i vattnet. Jag lärde mig simma när jag var tre år, och sen dess har jag legat i vattnet 24/7 varje dag hela somrarna. Den underbaraste känslan som finns måste nästan vara på sommaren när man är varm hoppar i vattnet, tar ett djupt andetag och dyker ner till botten, öppnar ögonen och bara flyter. Det är frihet för mig. Jag trivs i stortsätt bättre i vattnet än vad jag gör på land.
Trots allt detta har jag bara dykt med tuber en gång i hela mitt liv! Jag har liksom inte haft nått behov av det efter som jag kan hålla andan så pass länge ( drygt tre minuter ) vilket är ganska ovanligt. Men pappa som har varit dykinstruktör har lärt mig ett knep som gör att man kan hålla andan längre än vanligt. Tummen upp för det!

Som följd av allt detta badandet har jag väldigt känsliga öron. Enligt läkarna borde jag inte doppa huvudet över huvudtaget för att riskera att få vatten i öronen. HAH, GLÖM OCH DRÖM!
Jag har kört med öronproppar i några år nu, men i somras la jag undan dom och titta, jag överlevde!!
Längtar till imorgon kväll... För då ska jag bada


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0